,

http://event.2parale.ro/events/click?ad_type=product_store&aff_code=201c16d90&campaign_unique=7c0960f13&unique=38c51cf33

Friday, March 30, 2012

Ganduri - (1) Piramida umana

Ca orice roman in vremuri de criza imi pierd timpul gandindu-ma la motivele pentru care tara nu isi revine la normal. Motivele sunt multiple , insa unul mi-a atras atentia in acest moment. Cred ca suntem intr-o plina destructurare sociala intr-una cronica (de lunga durata ) si nu intr-un acuta (intensa dar de scurta durata) precum speram cu totii.

Tranzitia de la un sistem politic la altul necesita trecerea printr-o etapa de destructurare generalizata (uitarea trecutului), urmata apoi de o reorganizare pe principii noi. Parte din aceste transformari s-au finalizat, unele nu au inceput, iar unele sunt in plina staza. Daca ar fi sa rememoram ce am am trait noi in ultimii 20 de ani, ne-am aminti cum:
- unele magazine mari comuniste (si fara nimic pe raft) au disparut fiind inlocuite de mii de mici tonete, care dupa un timp au fost inlocuite la randul lor de noile Hypermarket-uri.
-autobuzele, au fost inlocuite de versiunea lor mai mica - microbuzul iar acum se face trecerea spre noile autobuze
- parcelele agricole mari din trecut s-au faramitat si acum asteptam inca reunificarea lor pe alte principii, etc.
Cu alte cuvinte noi ne-am pregatit de reorganizare, prin renuntarea la trecut, prin distrugerea vechilor forme si am ramas acolo. NOI ramanem multi, mici si nestructurati si de aici si ineficienta societatii romanesti



E ca si cum la un concurs de piramide umane, echipa noasta hotaraste ca nu era bun cum stateam inainte si ne dam jos pentru a ne reorganiza, insa nu mai vrea nimeni sa stea in piramida ca sprijin, ci doar in varf si pentru ca toti meritam sa stam SUS, stam JOS.
Noi, am ajuns sa credem ca lumea incepe si se termina cu noi, nu mai avem incredere si nici respect, in cei mai in varsta, in profesionisti, in sefi, in colegi....suntem de capul nostru. Noi credem ca putem conduce camionul la fel de bine ca soferul , face painea la fel de buna ca brutarul, schimba instalatia electrica, preda, diagnostica, conduce etc. ORICE putem face mai bine decat cel din fata noastra, si de asta nu mai respectam valoarea.
Si pentru ca nu intelegem ca o piramida are nevoie de baza, mijloc si varf, o sa fim niste varfuri care stau la baza, implinirea idealului de varf fiind posibila doar prin salt...dar rezultatul va fi temporar, datorita incapatinarii gravitatiei de a nu ne permite zborul (sa putem ajunge sus fara a ne sprijini pe nimeni si nimic). Mi-as dori sa ne trezim.
Mi-as dori sa putem gusta mai mult din placerea de a face parte dintr-o suprastructura (piramida) de succes decat sa fim tristi ca nu suntem elementul cheie.


No comments:

Post a Comment